24 april 2015

Sancho naaiweekend

Afgelopen weekend ben ik samen met 39 andere dames op "naaiweekend" geweest. Dit werd georganiseerd door het bestuur van Sancho. Vorig jaar bestond de vereniging tien jaar. Vanwege dat jubileum werd zo'n weekend voor het eerst georganiseerd. Toen ben ik niet meegeweest, maar door alle enthousiaste verhalen, heb ik dit jaar toch de stoute schoenen aangetrokken. De meeste dames had ik wel eens gezien bij de jaarlijkse clubdag.
De locatie was een groepsaccomodatie in Nunspeet, een prachtige locatie, genaamd de Grote Bunte.


We sliepen op stapelbedden in 6 persoons kamers, echt een schoolreisjesgevoel.


Boven in het landhuis werd druk genaaid, terwijl beneden getekend, gemeten en geknipt werd, wat een productieve dames.



Vooraf had ik thuis al het één en ander geknipt, zodat het op locatie in elkaar genaaid kon worden. Als eerste stond een colbertje op het programma, met reverskraag. Altijd gemakkelijk om hulp ter plekke te hebben in de vorm van twee leraressen. Dat was ook maar goed ook, het patroon bleek niet te kloppen. Gelukkig is het dankzij deze beide dames toch nog gelukt om er een draagbaar jasje van te maken. Er moet nog een knoopsgat ingemaakt worden, en een knoop aangenaaid worden, en waarschijnlijk nog schoudervullingen.

Ook heb ik een shirt gemaakt, in het weekend niet afgekregen, deze week thuis dus wel, alleen de zoom moest er nog in gemaakt worden. Het model komt uit de My Image lente/zomer 2015, nr. M1504, het is een a-symmetrisch model, hij zit erg lekker, de hals is wel diep, maar een hemdje eronder doet wonderen.

Verder nog begonnen met een jurk uit de Ottobre nr. 2/2015, Optic flowers genaamd, een jurk met verlaagde taille. Ik moet nog even wennen aan het stofje, ik vind het een beetje "pyjama-achtig. Maar hij zit wel lekker.

 Follow my blog with Bloglovin



4 opmerkingen:

  1. Lijkt me superleuk om er echt een heel weekend met gelijkgestemden erop uit te trekken en lekker samen creatief te zijn!

    Mooi colbert en dat shirt is ook leuk, heb het toevallig net gisteravond overgenomen op papier, vandaag de schaar in de stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel gedaan!
    Leuk zo met elkaar zeg!
    En je creaties zijn mooi gelukt!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n weekend met z'n allen!
    En nog veel gedaan ook!
    mooi zijn je creaties geworden!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleding heb je gemaakt. Ik hou wel van het jasje !

    BeantwoordenVerwijderen